Radio – więcej reklam niż muzyki

Podróżując najczęściej słuchamy muzyki. Jeszcze do niedawna większość ludzi słuchało radia, dzisiaj zwłaszcza młodzi mają własne składanki ściągnięte na telefon czy inne cuda elektroniki współcześnie wysoko rozwiniętej. Kiedy jednak słuchamy radia, to co słyszymy, to w większości reklamy.

Owszem, stacje utrzymują się z emitowania reklam, które oczywiście są odpłatne, ale czy naprawdę sponsorów pogody, którą przedstawia się w ciągu dwóch minut musi być pięciu? Odczytywanie listy sponsorów pogody trwa dłużej niż samo jej przedstawianie. Piosenki, które są puszczane w ciągu dnia powtarzają się po parę razy każda. Najczęściej nie są specjalnie ambitne.

W ten sposób radia są w stanie wypromować nawet najmniej ambitną piosenkę. Na szczęście mamy wybór i nie musimy słuchać jednej stacji. Współcześnie jest spora konkurencja jeśli chodzi o media. Zwłaszcza, że jest wiele zespołów muzycznych, których nie można usłyszeć w radiu, a jedynie w internecie czy zwyczajnie kupując płytę. Budują oni w internecie swój wizerunek i klasyczne media nie są im tak potrzebne. Radio warto posłuchać w nocy, kiedy można usłyszeć więcej polskich kawałków. W godzinach nocnych muzyka jest bardziej ambitna.

Warto zwrócić uwagę na pogadanki z gośćmi zaproszonymi do studia. Można się dowiedzieć paru ciekawych rzeczy i poznać osoby znane dotychczas ze słyszanych piosenek lub filmów czy seriali oglądanych w telewizji. Niestety, zachwiana proporcja muzyki, reklam i pogadanek jest zniechęcająca do słuchania radia. Nie wspominając o jakości tego przekazu.